Aihe:PILATES-tunnit (laite)

PILATES

11.7.2019

PILATES-tunti on nimensä mukaisesti pilatesta aidoimmillaan: PILATES-tunnin harjoittelija etenee omaan tahtiinsa liikkeestä toiseen, joten reformer- ja mattoharjoittelun liikejärjestys, sekä  laitteiden jouset ja säädöt ovat tuttuja. Jos harjoittelija on saanut yksityistunneilla henkilökohtaisia harjoitteita muilla pilateslaitteilla, tällä tunnilla hän hän voi treenata itsenäisesti myös niillä.

Täällä tunnilla ohjaaja ei juurikaan opeta uusia liikkeitä, vaan hänen tehtävänään on syventää asiakkaan liikettä ja avustaa löytämään ne harjoitettavat kehon alueet, joita harjoittelijan sillä hetkellä eniten tarvitsee. Näin pilates on mahdollista tuntea syvemmin omassa kehossa, jolloin harjoittelija oppii myös kuuntelemaan päiväkohtaisia eroja, ja huomioimaan tämän omassa harjoittelussa.

Jotta harjoittelija pääsee edistymään omassa harjoittelussaan mahdollisimman hyvin, suosittelemme kahta viikottaista treenituntia ja /tai yksityistunteja n. 3-10 x /kausi.

HUOM! Jos olet tehnyt pilateksen matto- ja laiteharjoitusta aikaisemmin pidempään toisella studiolla, suosittelemme sinua ottamaan ensin yksityistunteja tai käymään esimerkiksi alkeet/perustason matto- ja laitetunneilla muutaman kerran, jotta pääset kiinni alkuperäiseen pilatesharjoitteluun. Tämän jälkeen sinun on helpompi löytää omaa lähtötasoasi vastaava tunti.

Perustason tunneille siirtyessäsi olet käynyt joko PIlates (laite) alkeiskurssin tai harjoitellut jo pidempään PILATES- alkeistunneilla. Perustason tunnilla pääset harjoittamaan perustasolle suunniteltuja liikkuvuutta ja vakautta lisääviä liikkeitä, ja välillä myös haasteellisenpia keskitason liikkeitä.

PILATES alkeet

15.2.2017

PILATES-harjoittelun alkeistunnilla pääset harjoittamaan kehoasi Gratzin alkuperäismitoitusten mukaisella Reformer-laitteella ja aidolla pilatesmatolla, johon kuuluvat käsikahvat, jalkaremmi ja keppi. Alkeistunnilla tutustutaan Reformerin toiminnallisuuksiin ja opetellaan klassisen reformer-repertuaarin perusliikkeitä jotka vakauttavat, vahvistavat ja venyttävät vartaloa kokonaisvaltaisesti. (lisää…)