PILATES

Alkuperäisessä pilates-systeemissä ei ole erikseen laitepilatesta ja mattopilatesta, on vain pilatesta.

PILATES-tunneilla harjoitellaan Joseph Pilateksen kehittämillä laitteilla; pääosin Reformerilla ja aidolla pilatesmatolla, johon kuuluvat käsikahvat ja jalkaremmi. Harjoituksia tehdään myös muilla laitteilla, joihin kuuluu: Cadillac, Wunda Chair, High Chair, Ladder Barrel, Small Barrel ja Spine Corrector, sekä erilaiset pienvälineet. Nämä harjoitteet suunnitellaan asiakkaille yksilöllisesti heidän kehonsa tarpeen mukaan (kts. yksityistunnit).

PILATES tulee opetella alkeista lähtien. Jos et ole vielä tutustunut lajiin, aloita alkeiskurssilla (kts. kurssit), varaa yksityistunti tai ilmoittaudu viikottaiselle alkeistunnille. Jos olet käynyt aikaisemmin toisella studiolla “laitepilateksessa”, suosittelemme myös silloin aloittamaan alkeis- tai yksityistunnilla.

PILATES

PILATES-tunti on nimensä mukaisesti pilatesta aidoimmillaan: PILATES-tunnin harjoittelija etenee omaan tahtiinsa liikkeestä toiseen, joten reformer- ja mattoharjoittelun liikejärjestys, sekä  laitteiden jouset ja säädöt ovat tuttuja. Jos harjoittelija on saanut yksityistunneilla henkilökohtaisia harjoitteita muilla pilateslaitteilla, tällä tunnilla hän hän voi treenata itsenäisesti myös niillä. Täällä tunnilla ohjaaja ei juurikaan opeta uusia liikkeitä, vaan hänen tehtävänään on syventää […]

PILATES alkeet

PILATES-harjoittelun alkeistunnilla pääset harjoittamaan kehoasi Gratzin alkuperäismitoitusten mukaisella Reformer-laitteella ja aidolla pilatesmatolla, johon kuuluvat käsikahvat, jalkaremmi ja keppi. Alkeistunnilla tutustutaan Reformerin toiminnallisuuksiin ja opetellaan klassisen reformer-repertuaarin perusliikkeitä jotka vakauttavat, vahvistavat ja venyttävät vartaloa kokonaisvaltaisesti.

PILATES perusteet

Perustason tunneille siirtyessäsi olet käynyt joko PIlates (laite) alkeiskurssin tai harjoitellut jo pidempään PILATES- alkeistunneilla. Perustason tunnilla pääset harjoittamaan perustasolle suunniteltuja liikkuvuutta ja vakautta lisääviä liikkeitä, ja välillä myös haasteellisenpia keskitason liikkeitä.

Change happens through movement and movement heals.
-Joseph Pilates