MATTOPILATES

Alkuperäisessä pilates-systeemissä ei ole erikseen laitepilatesta ja mattopilatesta, on vain pilatesta.

Mattoharjoittelu on vain yksi osa alkuperäistä pilatessysteemiä. Jotta mattotreeniä voidaan tehdä itsenäisesti kaikilla tunneillamme, sen opettelu kannattaa aloittaa ohjatusti ryhmässä. Perusteiden hallinnan myötä pääset yhdistämään maton osaksi kokonaisvaltaista PILATES-harjoittelua. Alkeis- ja perustason tunneilla harjoittelu keskittyy erityisesti keskivartalon, vahvistamiseen ja liikkuvuuden lisäämiseen. Siirryttäessä keski- ja jatkotason tunneille vartalon hallinnan on oltava vahva, jotta pystytään tekemään haastavampia harjoituksia. Alkuperäisessä pilatesharjoittelussa mattotreeni on ollut kotiläksy, eli sitä voi tehdä itsenäisesti vaikka joka päivä! Pilateksen mattoharjoitteluun tutustut PILATES alkeiskurssilla tai varaamalla yksityistunteja. Jos olet käynyt mattotunneilla toisella studiolla, aloita kuitenkin ensin perustason mattopilates-tunnilla, tutustuaksesi harjoitustapaamme. Henkilökuntamme auttaa sinua mielellään tuntivalinnoissa tämän jälkeen.

ONLINE-mattopilates

ONLINE-mattotunneilla harjoitellaan kuten tunneilla studiolla. Ohjaaja vie ryhmää eteenpäin, mutta harjoittelun edetessä liikut yhä itsenäisemmin ja saat tarkkaa ohjausta. ONLINE-tunnit toteutetaan osittain päällekkäin studion mattotuntien kanssa, jolloin ilmoittautua voi joko paikan päälle tai online. Muista vain ilmoittautua oikealle tunnille ajanvarausjärjestelmässä. Tuntia varten tarvitset vain oman treenimaton ja tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin. Löydät ONLINE-tunnit ajanvarauskalenterista ONLINE-nimikkeellä […]

Mattopilates alkeet

Alkeistunnilla luodaan pohja pilateksen harrastamiseen matto-ryhmätunneilla ja opetellaan perustekniikkaa matolla. Tunneilla tehdään alkeis- ja perustason harjoituksia pilatesmetodin oleellisten teemojen mukaisesti. Voit aloittaa mattoharjoittelun koska tahansa viikkotunneillamme.

Mattopilates perustaso

Perustason mattopilatestunti sopii sinulle joka olet käynyt alkeiskurssin ja olet harjoitellut pilatesta alkeistunnilla vähintään yhden kauden. Perustason tunti sopii hyvin myös selkäongelmaisille rauhallisen temponsa vuoksi.

Mattopilates keskitaso

Mattopilatestunti pidempään säännöllisesti pilatesta harrastaneille, hyvän keskivartalon tuen omaaville harrastajille. Tunnilla harjoitellaan klassisesen mattorepertuaarin keskitason liikesarjaa, ja siirtymiä liikkeestä toiseen. Ajoittain harjoittelija pääsee tekemään treeniä omassa tahdissaan, jolloin ohjaaja vapautuu harjoittelijoiden henkilökohtaisempaan avustamiseen. Tarvittaessa ohjaaja muistuttelee ryhmää liikejärjestyksestä. Tunti on reipas ja mukavan haastava – säännöllisesti treenaavalle tämä tunti on todellinen hikitreeni!

Mattopilates jatkotaso

Tunti pitkään säännöllisesti pilatesta harrastaneille, hyvän keskivartalon tuen ja kehon liikkuvuuden omaaville asiakkaille. Jatkotason tunnilla harjoitellaan klassisen mattorepertuaarin keski- ja jatkotason liikkeitä. Tunti etenee harjoittelijan omassa tahdissa siirtymien kautta liikkeestä toiseen, eli harjoittelija osaa klassisen repertuaarin keskitason ohjelman ja sen liikejärjestyksen. Ohjaajan tehtävänä on tällä tunnilla erityisesti avustaa harjoittelijaa ja viedä häntä yksilöllisesti eteenpäin harjoittelussaan. […]

Change happens through movement and movement heals.
-Joseph Pilates