Aihe:Mattotunnit

ONLINE-tunnit ovat tehokas tapa treenata ryhmätunneilla kotona tai lomamatkalla. Tarvitset vain oman treenimaton ja tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin. Ohjaaja lähettää sinulle ennen tuntia linkin, jonka avaat hetken ennen sovittua ajankohtaa. Sitten vain treeni käyntiin!

(lisää…)

Tunti pitkään säännöllisesti pilatesta harrastaneille, hyvän keskivartalon tuen ja kehon liikkuvuuden omaaville asiakkaille. Jatkotason tunnilla harjoitellaan klassisen mattorepertuaarin keski- ja jatkotason liikkeitä. Tunti etenee harjoittelijan omassa tahdissa siirtymien kautta liikkeestä toiseen, eli harjoittelija osaa klassisen repertuaarin keskitason ohjelman ja sen liikejärjestyksen. Ohjaajan tehtävänä on tällä tunnilla erityisesti avustaa harjoittelijaa ja viedä häntä yksilöllisesti eteenpäin harjoittelussaan.

Jatkotason harjoittelijoille suosittelemme kahta viikkotuntia, joista toinen on laitepilateksen ryhmätunti tai kokonaisvaltainen PILATES- tunti (kaikilla pilateslaitteet käytössä). Jotta harjoittelija pääsee edistymään harjoittelussaan parhaalla mahdollisella tavalla, yksityistunti 3-10 x kaudessa on suositeltavaa.

Mattopilatestunti pidempään säännöllisesti pilatesta harrastaneille, hyvän keskivartalon tuen omaaville harrastajille. Tunnilla harjoitellaan klassisesen mattorepertuaarin keskitason liikesarjaa, ja siirtymiä liikkeestä toiseen. Ajoittain harjoittelija pääsee tekemään treeniä omassa tahdissaan, jolloin ohjaaja vapautuu harjoittelijoiden henkilökohtaisempaan avustamiseen. Tarvittaessa ohjaaja muistuttelee ryhmää liikejärjestyksestä. Tunti on reipas ja mukavan haastava – säännöllisesti treenaavalle tämä tunti on todellinen hikitreeni!

(lisää…)

Alkeistunnilla luodaan pohja pilateksen harrastamiseen: opetellaan pilateksen perustekniikkaa ja tehdään kehoa vakauttavia, voimistavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunneilla tehdään alkeis- ja perustason harjoituksia pilatesmetodin oleellisten teemojen mukaisesti.
(lisää…)

Perustason mattopilatestunti sopii sinulle joka olet käynyt alkeiskurssin ja olet harjoitellut pilatesta alkeistunnilla vähintään yhden kauden. Perustason tunti sopii hyvin myös selkäongelmaisille rauhallisen temponsa vuoksi. (lisää…)